Nabór do Rady Seniorów Gminy Miasta Sopotu trwa do 26 kwietnia. Zgłoszenia należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta Sopotu przy ul. Kościuszki 25/27, na formularzu dołączonym pod tekstem.
Kandydatów na członków Rady zgłaszają:
grupy 15 seniorów (powyżej 60. roku życia, mieszkających w Sopocie),
przedstawiciele podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności organizacje pozarządowe działające na rzecz osób starszych i Uniwersytety Trzeciego Wieku.
Do zakresu działania Rady Seniorów należy w szczególności:
współpraca z organami Gminy Miasta Sopotu;
opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących problemów ludzi starszych;
inicjowanie działań na rzecz seniorów;
konsultowanie i ustalanie priorytetów i zadań realizowanych na rzecz seniorów;
wydawanie opinii i formułowanie wniosków w sprawach dotyczących seniorów;
informowanie społeczności lokalnej o działaniach podejmowanych na rzecz środowiska
seniorów;
podejmowanie działań mających na celu wykorzystywanie potencjału i wolnego czasu
seniorów do budowania wolontariatu seniorów;
dążenie do odtworzenia i umocnienia międzypokoleniowych więzi społecznych;
inicjowanie działań na rzecz samopomocy w środowisku lokalnym;
współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi, działającymi na terenie Gminy Miasta
Sopotu oraz wymiana doświadczeń z Radami Seniorów na terenie kraju;
budowanie pozytywnego wizerunku seniorów;
upowszechnianie wiedzy o potrzebach i prawach osób starszych.
Każdy uprawniony podmiot może zgłosić maksymalnie dwóch kandydatów do Rady Seniorów.
Zgłoszeni kandydaci są zobowiązani wypełnić i złożyć oświadczenie – formularz zgody na kandydowanie (dokument dostępny pod tekstem).
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu
z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu. Czytaj dalej...
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
e-mail: iod@sopot.pl - Wojciech Leszczyński
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
Realizacji zakresu działania i zadań ustawowych, o których mowa w Art. 7.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2017.1875 t.j.) oraz Art. 4 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2017.1868 t.j.).
3) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych.
6) Posiada Pani/Pan prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego.
7) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
8) Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.