Obrady Rady Miasta Sopotu – transmisja z sesji 20.05.2025 r.

Na zdjęciu Obrady Rady Miasta Sopotu w Sali Herbowej Fot. UMS
Sesja Rady Miasta miała miejsce w Sali Herbowej Fot. UMS

We wtorek, 20 maja 2025 r. w Sali Herbowej Urzędu Miasta odbyła się XIII zwyczajna sesja Rady Miasta Sopotu.

Przebieg obrad można obejrzeć TU >>>

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
  3. Zatwierdzenie protokołu obrad XII sesji.
  4. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1. przeprowadzenia referendum lokalnego dotyczącego wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej dla mieszkańców, bezpłatnego parkowania w strefie płatnego parkowania dla mieszkańców Sopotu oraz tworzenia stref ograniczonego wjazdu (Druk Nr 135, ref. radny Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości)
    2. zmian w budżecie miasta Sopotu na rok 2025 (Druk Nr 151, ref. Mirosław Goślicki Skarbnik Miasta)
    3. zmiany wieloletniej prognozy finansowej Miasta Sopotu na lata 2025-2042 (Druk Nr 152, ref. Mirosław Goślicki, Skarbnik Miasta)
    4. przyjęcia „Sopockiego Programu Przeciwdziałania Bezdomności na lata 2025-2030” (Druk Nr 137, ref. Andrzej Czekaj)
    5. zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego z Przychodnią w Sopocie (Druk Nr 139, ref. Maciej Kisała)
    6. przyjęcia sprawozdania z realizacji Rocznego Programu Współpracy Gminy Miasta Sopotu z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, za rok 2024 (Druk Nr 149, ref. Maciej Kisała)
    7. wyrażenia zgody na odstąpienie od zbycia w drodze przetargu nieruchomości położonej w Sopocie przy alei Niepodległości 743b (Druk Nr 138, ref. Hanna Moskalewicz)
    8. zmiany uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków łub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie miasta Sopotu (Druk Nr 150, ref. Aleksandra Narczewska)
    9. wyrażenia zgody na zbycie udziałów Gminy Miasta Sopotu w spółce Eko Dolina Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łężycach oraz zgody na wystąpienie ze Spółki (Druk Nr 146, ref. Joanna Jażdżewska-Reszka)
    10. wystąpienia Gminy Miasta Sopotu z Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki” (Druk Nr 147, ref. Joanna Jażdżewska-Reszka)
    11. zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Miasta Gdańska, a Gminą Miasta Sopotu w zakresie zagospodarowania przez Gminę Miasta Gdańska odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Miasta Sopotu, w tym także frakcji energetycznej z odpadów komunalnych (Druk Nr 142, ref. Krzysztof Jałoszyński)
    12. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości i stawki, terminie, częstotliwości i trybie uiszczania tej opłaty oraz w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy (Druk Nr 143, ref. Krzysztof Jałoszyński)
    13. odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Druk Nr 144, ref. Krzysztof Jałoszyński)
    14. Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Sopotu (Druk Nr 145, ref. Krzysztof Jałoszyński)
    15. zmiany Uchwały Nr XXX/516/2022 Rady miasta Sopotu z dnia 28 stycznia 2O22 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie - jednostki budżetowej Gminy Miasta Sopot do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej (Druk Nr 136, ref. Krzysztof Jałoszyński) (przerwa w obradach od 13.30 do 14.00)
    16. Statutu Miasta Sopotu (II wersja Druku Nr 148, ref. Włodzimierz Zając)
    17. rozpatrzenia skargi na działania Sopockiej Straży Miejskiej (Druk Nr 140, ref. Marcin Stefański wiceprzewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji)
    18. rozpatrzenia petycji z dnia 27 stycznia 2025 r. w sprawie przyznania uprawnień do ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej dla osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności po 30 roku życia (w tym chorych na autyzm) (Druk Nr 141, ref. Marcin Stefański wiceprzewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji).

5. Rezolucja Rady Miasta Sopotu w sprawie zdecydowanego sprzeciwu wobec przyjmowania migrantów z Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu oraz tworzenia na terenie Sopotu centrów migracyjnych (ref. radny Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości).

6. Wolne wnioski.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...