Panel obywatelski to wyjątkowa forma konsultacji społecznych, które rozpoczną się pod koniec czerwca br. i będą dotyczyć przyszłości sopockiej strefy parkowania. Reprezentatywna grupa mieszkańców - osób uczestniczących w konsultacjach - będzie szukać rozwiązań i odpowiedzi na pytanie: jak zaprojektować strefę parkingową w Sopocie, aby była bardziej dostępna i efektywna, a jednocześnie przyjazna przestrzeni publicznej i środowisku? W procesie konsultacyjnym wymagany jest udział sopockich organizacji pozarządowych, których przedstawiciele mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w zespole monitorującym przebieg prac.
Organizatorzy zapraszają wszystkie chętne organizacje pozarządowe, które chciałyby zgłosić udział swoich przedstawicieli jako strony i jako członkowie/członkinie zespołu monitorującego w ramach panelu. Aby się zgłosić, wystarczy wypełnić formularz, który można znaleźć na stronie: Pole Dialogu - Zespół Monitorujący Należy to zrobić do 28 maja 2025 r., do godziny 10.00.
Kim jest Strona?
Stroną jest każda organizacja, instytucja lub grupa nieformalna, której działalność związana jest z tematem lub na którą bezpośredni wpływ mają kwestie poruszane podczas panelu. Strony będą zaproszone na spotkanie edukacyjne panelu, żeby przedstawić osobom uczestniczącym swoją perspektywę. Mają też możliwość zgłaszania propozycji dotyczących wątków tematycznych, jakie powinny zostać poruszone podczas części edukacyjnej oraz zgłaszania propozycji ekspertów.
Kim jest członek/członkini Zespołu Monitorującego?
W tym samym formularzu można się zgłosić do Zespołu Monitorującego Program Panelu, który razem z urzędem i radą miasta nadzoruje pracę zespołu koordynującego. ZMPP pilnuje, żeby zakres i przebieg części edukacyjnej były możliwie obiektywne i zgodne ze standardami. W zespole jest miejsce na 3 przedstawicieli organizacji pozarządowych lub grup nieformalnych, które są związane z tematem panelu.
Kto może się zgłosić?
Mogą to być organizacje pozarządowe, ruchy miejskie lub grupy nieformalne mieszkańców i mieszkanek Sopotu. Zależy nam na tym, żeby informacja o panelu dotarła możliwie szeroko, żeby żadna kluczowa perspektywa nam nie umknęła.