ZDiZ w Sopocie przejmuje wydawanie identyfikatorów parkingowych. Nowe zasady od 1.06.2025 r.
Od 1 czerwca 2025 r. identyfikatory parkingowe będzie wydawał sopocki ZDiZ Fot. UMS
Od 1 czerwca 2025 r. Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie przejmie obowiązek wydawania kart opłat zryczałtowanych (tzw. identyfikatorów parkingowych) uprawniających do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania (SPP). Do tego czasu zadanie to realizuje Straż Miejska w Sopocie.
Kto może otrzymać identyfikator?
Do uzyskania identyfikatora uprawnieni są mieszkańcy Sopotu, którzy:
zamieszkują w danej strefie,
są zameldowani na pobyt stały lub czasowy lub posiadają tytuł prawny do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym,
rozliczają podatek dochodowy w Gminie Miasta Sopotu.
Niezbędne dokumenty:
wypełniony wniosek o wydanie identyfikatora (dostępny online lub w siedzibie ZDiZ),
dokument potwierdzający zameldowanie lub tytuł prawny do zamieszkiwania,
dowód rozliczania podatku dochodowego w Sopocie – obecnie akceptowane są: aktualne (nie starsze niż 90 dni) zaświadczenie z urzędu skarbowego lub pierwsza strona zeznania rocznego PIT z potwierdzeniem złożenia (również elektronicznym – UPO),
dowód rejestracyjny pojazdu,
dokument potwierdzający prawo do władania pojazdem (w przypadku braku własności pojazdu).
Osobiście – w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni przy al. Niepodległości 930 w Sopocie.
Terminy rozpatrzenia:
Wniosek złożony online – rozpatrzenie do 7 dni,
Wniosek papierowy – rozpatrzenie do 30 dni (zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego).
Wydanie identyfikatora:
Po pozytywnej weryfikacji dokumentów identyfikator zostanie wydany w formie elektronicznej. Numer rejestracyjny pojazdu zostanie wprowadzony do systemu i będzie możliwa jego elektroniczna weryfikacja przez służby kontrolujące parkowanie.
Zachęcamy mieszkańców Sopotu do wcześniejszego przygotowania dokumentów i korzystania z formy online, co znacznie przyspiesza proces wydania identyfikatora.
Więcej informacji oraz formularz wniosku dostępne są na stronie: www.zdiz.sopot.pl.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu
z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu. Czytaj dalej...
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
e-mail: iod@sopot.pl - Wojciech Leszczyński
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
Realizacji zakresu działania i zadań ustawowych, o których mowa w Art. 7.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2017.1875 t.j.) oraz Art. 4 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2017.1868 t.j.).
3) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych.
6) Posiada Pani/Pan prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego.
7) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
8) Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.