Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona.
Nie daj się oszukać
Kampania informacyjno - edukacyjna
Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy
kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw
garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych
garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły Pan oferując zmianę operatora
telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki ale przemilczał kilka istotnych informacji.
Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy
niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego „wyplątać”?
Organizatorzy kampanii informacyjno – edukacyjnej „Nie daj się oszukać!” przekonują, że każdą
umowę można rozwiązać. - Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie
odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę – mówi Agata Iwaniuk,
kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii. Dlatego
warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność
firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.
W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach,
których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub
wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne
umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych
problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej - braku środków do życia – mówi Anna
Jarosz, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.
Dlatego poprzez kampanię informacyjno – edukacyjną „Nie daj się oszukać!” chcemy zwrócić
uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez
dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji.
Zapraszamy na spotkanie edukacyjne, które odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz.
16.00 w Urzędzie Miasta Sopotu – zachęca Anna Jarosz. Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik
konsumentów, którzy będą m.in. mówili o sposobach rozwiązania niechcianej umowy.
Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad
prawnika oraz rzecznika konsumentów.