Nie daj się oszukać

Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona.



Nie daj się oszukać
Kampania informacyjno - edukacyjna

Co zrobić kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawiałeś, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli Twoi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły Pan oferując zmianę operatora telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki ale przemilczał kilka istotnych informacji.
Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego „wyplątać”?

Organizatorzy kampanii informacyjno – edukacyjnej „Nie daj się oszukać!” przekonują, że każdą umowę można rozwiązać. - Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę – mówi Agata Iwaniuk, kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii. Dlatego warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.

W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach, których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej - braku środków do życia – mówi Anna Jarosz, Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.

Dlatego poprzez kampanię informacyjno – edukacyjną „Nie daj się oszukać!” chcemy zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji.

Zapraszamy na spotkanie edukacyjne, które odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 16.00 w Urzędzie Miasta Sopotu – zachęca Anna Jarosz. Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik konsumentów, którzy będą m.in. mówili o sposobach rozwiązania niechcianej umowy.

Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad prawnika oraz rzecznika konsumentów.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...