Trwają ostatnie prace nad uchwałą krajobrazową, która będzie m.in. porządkowała zasady i warunki umieszczania w przestrzeni Sopotu elementów małej architektury, ogrodzeń czy reklam. Miasto postanowiło dać dobry przykład i zlikwiduje sześć wielkoformatowych tablic promocyjnych.
– Po szerokich konsultacjach i wielu dyskusjach liczę, że na początku przyszłego roku będziemy mogli przedłożyć Radzie Miasta do głosowania uchwałę krajobrazową dla Sopotu – mówi prezydent Jacek Karnowski. – Pozwoli to na jeszcze większe uporządkowanie przestrzeni w mieście, a przede wszystkim na usunięcie reklam wielkopowierzchniowych i płacht banerowych, szczególnie z centrum.
Miasto porządkowanie zaczyna od siebie. – Planujemy usunięcie sześciu miejskich tablic, które powstały wiele lat temu do promocji inwestycji unijnych – dodaje prezydent.
Przewidywana jest także modernizacja słupów ogłoszeniowych, część z nich zostanie usunięta, niektóre zostaną przestawione w nowe miejsca. Miasto chce również w przyszłości zastąpić je bardziej estetycznymi i pasującymi do kurortu.
Uchwała w sposób systemowy będzie porządkowała przestrzeń miasta.
– Od wielu lat również z sopockimi przedsiębiorcami pracujemy nad estetyką miasta – dodaje Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, plastyk miejski. – Sopockie ogródki gastronomiczne wyglądają spójnie, estetycznie i posiadają stonowaną kolorystykę. Do tej pory współpraca z plastykiem miejskim była dobrą wolą podmiotów gospodarczych, dzięki uchwale krajobrazowej zyskujemy nowe narzędzia do egzekwowania ładu przestrzennego.