Jeśli możesz, zostań w domu, a urzędowe sprawy załatw przez internet
Fot. Fotobank.PL/UMS
Wspólnie zadbajmy o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Od tego, w jaki sposób w najbliższym czasie będziemy się zachowywać, może zależeć zdrowie, a nawet życie członków naszych rodzin, przyjaciół, znajomych i osób zupełnie obcych. To kwestia naszej odpowiedzialności i roztropności.
Prezydent Sopotu zwraca się z apelem do mieszkańców kurortu oraz gości odwiedzających nasze miasto, o przedsięwzięcie nadzwyczajnych środków ostrożności. Jeśli nie ma takiej konieczności – nie wychodźmy z domu, zatroszczmy się o osoby starsze i chore, a sprawy które można załatwić bez wychodzenia z domu, postarajmy się załatwiać przez internet czy telefon.
Urząd na razie funkcjonuje w normalnym trybie. Sugerujemy jednak, by jak najwięcej spraw załatwić drogą elektroniczną, np. za pośrednictwem podpisu kwalifikowanego (założenie np. za pośrednictwem własnego banku trwa kilka minut, nic nie kosztuje a bardzo ułatwia życie). Płatności w kasie urzędu przyjmujemy wyłącznie bezgotówkowe – uprzejmie prosimy o dokonywanie płatności przelewem w ostateczności kartą płatniczą.
Mieszkańców zapraszamy do urzędu wyłącznie w sprawach bardzo pilnych i takich, których nie można załatwić elektronicznie. Prosimy jednak o wcześniejsze umówienie się telefoniczne – wykaz telefonów dostępny jest na stronie https://miasto.sopot.pl/strona/sprawy_do_zalatwienia#sprawy_do_zalatwienia
Zawieszone na czas nieokreślony zostają wszystkie spotkania, narady i odprawy odbywające się w większym gronie w Urzędzie. Spotkania zawieszają również wszystkie Komisje Rady Miasta.
Ograniczmy swoją aktywność do niezbędnego minimum.
Poniżej garść informacji o możliwościach zdalnego załatwiania spraw:
Wydział Obywatelski
Wydawanie dowodów osobistych – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP). Odbiór minimalnie po 2 tygodniach
Sprawy meldunkowe (zameldowania stałe i czasowe, wymeldowania) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
Nadawanie nr PESEL (tylko obywatele UE) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie
Udostępnianie danych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców. Wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP) – realizacja 7 dni
Sprawy wyborcze rejestr, spis, wydawanie zaświadczeń – przyjmowanie wniosków i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty.
Inne czynności z zakresu wydziału obywatelskiego – po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe:
naczelnik wydziału + rejestr wyborców 58 5213701, 58 5213702, stepien@um.sopot.pl
dowody osobiste 58 52 13 711
ewidencja ludności 58 52 13 706
działalność gospodarcza 58 52 13 713
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 58 52 13 712
Urząd Stanu Cywilnego
Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), mailową lub telefonicznie. Odbiór minimalnie po 2 tygodniach lub pocztą.
Rejestracja urodzeń – w ciągu 21 dni drogą elektroniczną (EPUAP), w przypadkach szczególnych (uznania ojcostwa) osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Rejestracja małżeństw – przyjmowanie oświadczeń (ustalenie terminu) i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty.
Rejestracja zgonów – poprzez zakład pogrzebowy lub osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w ciągu 3 dni.
transkrypcje aktów - wnioski składane osobiście, po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Inne czynności z zakresu stanu cywilnego - po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe: usc@sopot.pl 58 5213691, 58 5213692, 58 5213693,
Zakład Oczyszczania Miasta
Składanie deklaracji (śmieciowych) poprzez dostęp elektroniczny:
dokumenty papierowe (pobrane ze strony) składane przez platformę epuap (ZomSopot)
Składanie dokumentów za pomocą poleconych przesyłek pocztowych na adres:
Zakład Oczyszczania Miasta, al. Niepodległości 723 A, 81-853 Sopot
Są to przede wszystkim:
deklaracje,
formularze zamówień worka gruzowego i kontenera (pobranych ze strony lub otrzymanych mailowo od ZOM),
podpisanych umów dzierżawy pojemników, sprzątania klatek, chodników i posesji (przygotowanych w ZOM i przesłanych klientom elektronicznie do wydruku i podpisania lub pocztą do podpisania).
Obsługa wydawania worków gruzowych i worków na odpady zielone ograniczająca kontakt osobisty:
wprowadzamy mailowe na adres obsluga@zom.sopot.pl lub telefoniczne pod nr 58 551 38 27 zamawianie worków wraz z weryfikacją uprawnień (numery księgi wieczystej, skany aktów notarialnych),
odbiór przygotowanych worków w biurze PSZOK lub na portierni na podstawie wygenerowanego dla klienta numeru.
Ograniczenie przyjmowania wpłat gotówkowych:
Kasa czynna godzinę dziennie, między 10.00 a 11.00, płatność tylko kartą
Zarząd Dróg i Zieleni
Przed wizytą w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie prosimy o kontakt telefoniczny (sekretariat 58 5517261 w godz. 7-15) lub mailowy: sekretariat@zdiz.sopot.pl. Niemal wszystkie sprawy w ZDiZ można załatwić drogą elektroniczną, bez osobistej wizyty.
Składanie wniosków np. na zajęcie pasa drogowego (budowlane, handlowe, reklamy) jest możliwe poprzez przesłanie skanu oryginału mailem - sekretariat@zdiz.sopot.pl i późniejsze dosłanie oryginału. Zezwolenie zostanie wysłane pocztą (za potwierdzeniem odbioru), na wskazany adres mailowy zostanie wysłana informacja o wydaniu zezwolenia. Na wnioskach prosimy o podawanie kontaktu telefonicznego. Wnioski znajdują się na stronie http://bip.zdiz.sopot.pl/
Sprawy dotyczące Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Strefy Płatnego Parkowania można w dokonać w całości drogą elektroniczną np. :Reklamacje od opłat dodatkowych oraz wnioski o wystawienie abonamentów
Składanie wniosków w sprawie zezwoleń na przejazd pojazdów po umówieniu telefonicznym.
Wszelkie opłaty w sprawach załatwianych w ZDiZ należy regulować przelewem bankowym.
Informacja Turystyczna
W trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne i zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem w dniach 13.03 – 25.03 punkty Informacji Turystycznej w Sopocie będą nieczynne.
Pracownicy informacji turystycznej będą dostępni pod adresem mailowym it@visit.sopot.pl oraz pod numerami telefonów 790 280 884 , 501 590 773 od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-16.00. Materiały informacyjne na temat Sopotu dostępne są na stronie www.visit.sopot.pl
Osoby zainteresowane zwrotem biletów na odwołane wydarzenia zakupionych w punktach Informacji Turystycznej prosimy o telefoniczne umówienie spotkania.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu
z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu. Czytaj dalej...
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
e-mail: iod@sopot.pl - Wojciech Leszczyński
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
Realizacji zakresu działania i zadań ustawowych, o których mowa w Art. 7.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2017.1875 t.j.) oraz Art. 4 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2017.1868 t.j.).
3) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych.
6) Posiada Pani/Pan prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego.
7) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
8) Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.