Ruszyła wideoinfolinia dla osób głuchych, którzy potrzebują informacji dotyczących koronawirusa. Narzędzie działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Wideoinfolinia została uruchomiona przez Fundację PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i Polski Związek Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Powstała, by zapewnić równy i stały dostęp do wsparcia i pomocy. Infolinię będzie obsługiwał Polski Związek Głuchych. Osoba głucha będzie mogła zadzwonić i uzyskać informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia, że może być zarażona.
Z infolinii, oprócz osób z wadą słuchu, skorzystają też placówki służby zdrowia i służby ratownictwa medycznego. Ułatwi ona przeprowadzenie wywiadów lekarskich z pacjentami głuchymi i przyśpieszy ewentualną diagnozę i leczenie. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski. Będą pracować w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do Internetu.
– Głusi mają takie samo prawo do informacji, jak wszyscy obywatele Polski. Musimy mieć narzędzie, które ten dostęp do informacji zagwarantuje – podkreśla Krzysztof Kotyniewicz, prezes Polskiego Związku Głuchych. – Infolinia to ułatwienie dla środowiska osób niesłyszących, ale również dla lekarzy, którzy mogą się od dziś wesprzeć pomocą tłumacza podczas kontaktu z osobą głuchą.
Z tłumaczami będzie można się połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi: