Zgodnie z dzisiejszą zapowiedzią rządu, od 4 maja będą mogły działać wszystkie obiekty noclegowe. Na stronie Ministerstwa Rozwoju pojawiły się wytyczne dla tych obiektów.
– Od pewnego czasu branża hotelarska pracowała również nad swoimi własnymi, wewnętrznymi procedurami działania, które odpowiadają najwyższym wymogom sanitarnym. Najważniejsze jest bowiem zapewnienie bezpieczeństwa, zarówno pracownikom, jak też gościom – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.
Przedstawiciele obiektów hotelowych deklarują, że w obiektach będzie przestrzegany obowiązek noszenia maseczek, zachowania odpowiednich odległości w recepcji czy dezynfekcji pokoi.
– Rekomendacje dotyczące środków bezpieczeństwa wydają się racjonalne i uwzględniły w dużej mierze głos hotelarzy reprezentowanych przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego – mówi Kamil Czajkowski, dyrektor Hotelu Sopot. – Szczególnie zadowalające jest włączenie hotelowych restauracji przy zachowaniu zasad dystansu i wzmożonej higieny, gdyż dotychczasowe rozporządzenie zezwalające jedynie na serwowanie posiłków w pokojach uniemożliwiłoby obsługę większej ilości gości. Hotel jest przygotowany, a personel przeszkolony. Goście mogą czuć się bezpiecznie – dodaje Kamil Czajkowski.
Apelujemy do wszystkich osób z branży hotelarskiej o zachowanie szczególnych środków ostrożności. Z całą pewnością na kwestię bezpieczeństwa zwracać będą uwagę decydujący się na przyjazd do Sopotu turyści, ale również stali mieszkańcy, dla których obecność osób z zewnątrz może być niepokojąca. Sytuacja ta dotyczy głównie wynajmowanych mieszkań i pokoi.
– W oczekiwaniu na ogłoszenie tak ważnej dla nas daty, utrzymywaliśmy relacje z naszymi stałymi gośćmi i przygotowywaliśmy się do nowej rzeczywistości turystycznej – mówi Przemysław Golus z Imperial Apartments. – Zdając sobie sprawę z tego, że wymagania co do standardu oferowanych apartamentów wzrosną, opracowaliśmy nowe procedury w ramach „Kodeksu dobrych praktyk – czysty apartament / profesjonalna obsługa / bezpieczny gość”. Wprowadziliśmy również nową usługę – bezpłatne ozonowanie apartamentu przed przyjazdem na życzenie naszych gości – dodaje Przemysław Golus.
Sopot zaproponuje również zmodyfikowany Certyfikat Bezpiecznego Noclegu, który będzie uwzględniał zachowanie wyższych wymogów sanitarnych. Z kolei Sopocka Organizacja Turystyczna prześle do branży opracowany Kodeks dobrych praktyk, który poza ogólnymi zaleceniami rządowymi, będzie zawierał propozycje dodatkowych działań, wpływających na zwiększenie bezpieczeństwa turystów, pracowników branży i mieszkańców.