Wsparcie dla sopockich gastronomików

Ludzie siedzący w ogródkach gastronomicznych i spacerujący po ul. Bohaterów Monte Cassino w Sopocie
Fot. Fotobank.PL/UMS (zdjęcie archiwalne)

Funkcjonowanie ogródków gastronomicznych oraz sezonowego zagospodarowania plaż: bezpieczeństwo mieszkańców oraz gości, którzy już teraz odwiedzają Sopot, jest dla nas priorytetem, dlatego przygotowując się do kolejnych decyzji rządowych dotyczących odmrożenia m.in gastronomii, chcemy stworzyć takie warunki, aby można było bezpiecznie korzystać z oferty gastronomików, m.in. z zachowaniem większych niż normalnie odległości pomiędzy gośćmi.  

Przedsiębiorca będzie mógł wystąpić o powiększenie metrażu ogródka gastronomicznego lub sezonowego zagospodarowania plaż. W zależności od możliwości zwiększenia metrażu w danej lokalizacji, powierzchnia ogródka gastronomicznego będzie mogła zostać powiększona do 50 proc., a ogródka plażowego nawet do 100 proc. w stosunku do powierzchni z roku ubiegłego.

Co najważniejsze, za zwiększenie metrażu przedsiębiorca zapłaci symbolicznie 1 zł netto za cały przyznany dodatkowo metraż. W przypadku braku możliwości powiększenia ogródka przy lokalu gastronomicznym, co może mieć miejsce np. na dość wąskiej ul. Bohaterów Monte Cassino, przedsiębiorca będzie miał pierwszeństwo w skorzystaniu ze specjalnie przygotowanej oferty działania na terenach zielonych w Sopocie. Oferta ta – przygotowywana przez zarządców terenów we współpracy z sopockimi instytucjami kultury – zostanie przedstawiona w najbliższych dniach.

– Mamy nadzieję, iż te możliwości pozwolą przedsiębiorcom na świadczenie usług w jak najszerszym zakresie, ale z zachowaniem wszelkich wymaganych środków bezpieczeństwa – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.

Sopocka Organizacja Turystyczna przygotowała również tzw. kodeks dobrych praktyk dla branży gastronomicznej.  

– Wiemy, że sopockie restauracje i kawiarnie przygotowują się do ponownego otwarcia i w większości same wyznaczają sobie wysokie standardy działania. Mamy jednak nadzieję, iż stworzony kodeks dobrych praktyk będzie przydatny wielu podmiotom z branży gastronomicznej w tworzeniu indywidualnych regulaminów, które pozwolą wszystkim bez obawy korzystać z usług gastronomicznych – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

 

Poniżej Regulamin, kodeks dobrych praktyk oraz wnioski do pobrania.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...