Chciałbyś porozmawiać ze specjalistami o swoich problemach? Możesz zadzwonić pod numer tel. 690 538 228. Dyżury telefoniczne specjalistów odbywają się od poniedziałku do piątku, w godz. 16.00-18.00.
Telefon wspierający młode osoby w sytuacjach kryzysowych ma uzupełnić system pomocy dzieciom i młodzieży oraz odpowiedzieć na ich potrzeby. Przez obecną sytuację epidemiologiczną, w związku z wprowadzeniem nauki zdalnej oraz hybrydowej, dzieci oraz młodzież mają ograniczony dostęp do fachowej opieki psychologiczno-pedagogicznej.
– Często młodzi ludzie nie wiedzą, gdzie oraz w jaki sposób mogą skorzystać z profesjonalnej pomocy – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu. – Czasem brak im odwagi do rozmowy twarzą w twarz, powstrzymuje ich nieśmiałość, strach przed oceną, krytyką, wyśmianiem lub zignorowaniem problemu przez bliskich. Niejednokrotnie pozostają sami ze swoimi problemami, utrzymując, że wszystko u nich jest w porządku. Dla nich właśnie i dla wszystkich innych potrzebujących pomocy, powstał Sopocki telefon wsparcia – dodaje wiceprezydentka Magdalena Czarzyńska-Jachim.
Istnieją również sytuacje, w których młodzież poszukując rozwiązań, dzieli się swoimi bolączkami na forach internetowych, uciekaj w świat wirtualny i tam opisuje swoje rozterki. Młodzi ludzie nie mają świadomości, iż nieprofesjonalna pomoc może wyrządzić im nieodwracalną krzywdę. Narażeni na hejt coraz bardziej izolują się ze swoim problemem i nie wiedzą, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji. Wtedy warto zadzwonić:
Zadanie jest realizowane przez Stowarzyszenie „Sopocki Dom”. Projekt finansowany jest z budżetu Gminy Miasta Sopotu.