Obowiązek wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie

Widok z góry na Sopot, na horyzoncie zachodzące słońce
Fot. Maciej Wróblewski

Jak co roku przypominamy o obowiązku rejestracji obiektów noclegowych (takich jak mieszkania, pokoje, apartamenty), udostępnianych w ramach najmu krótkotrwałego.

Ewidencja tych obiektów prowadzona jest w Biurze Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu (kontakt: turystyka@sopot.pl). Osoby prowadzące działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług hotelarskich, zobowiązane są do wypełnienia wniosku o wpis do ewidencji. W rezultacie obiekt zostaje zarejestrowany w gminnej ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie.

Ze względu na przypadki oszustw i wynajmu nieistniejących apartamentów, otrzymujemy dużą liczbę zapytań dotyczących istnienia obiektu pod danym adresem. Uzyskany wpis do ewidencji pozwoli turystom na spokojną rezerwację oraz podniesie Państwa wiarygodność. Dopełnienie obowiązku wpisu do ewidencji konieczne jest przed rozpoczęciem świadczenia usług hotelarskich.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...