Zasady bezpieczeństwa i przepisy ruchu drogowego obowiązują każdego użytkownika dróg, zarówno kierowców, rowerzystów, jak i pieszych. W Sopocie zrobiliśmy bardzo dużo, by wszyscy uczestnicy ruchu mogli poruszać się bezpiecznie.
W ciągu ostatnich kilku lat:
– Rowerzyści mają do swojej dyspozycji w sumie 22 km dróg rowerowych. Przy blisko 70 km ulic w mieście daje to współczynnik 30 proc. – to jeden z najwyższych współczynników w kraju – informuje Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. – W Sopocie drogi rowerowe zaczęliśmy budować stosunkowo wcześnie, więc zdążyły już one osiągnąć pełnoletniość. Aktualnie je remontujemy; rok temu alejka nadmorska, ul. Wejherowska. W tym roku mamy już za sobą remont Armii Krajowej, który przyczynił się do poprawy bezpieczeństwa, m.in. poprzez wyprostowanie trasy, wyniesione zostały przejazdy uzyskując najwyższy standard korzystania. W trakcie realizacji jest gruntowna przebudowa al. Niepodległości, na odcinku od ul. Wejherowskiej do Armii Krajowej – zawężamy jezdnię, by wygospodarować pełnowymiarową, bezpieczną drogę rowerową, co stanowić będzie domknięcie rowerowego układu komunikacyjnego w północnym Sopocie – dodaje wiceprezydent Skwierawski.
Blisko 80 proc. ulic jednokierunkowych w kurorcie objętych jest rowerowym kontraruchem, tj. rowerem wolno jechać pod prąd.
– Od 7 lat, kiedy wprowadziliśmy pierwszy kontraruch, była tylko jedna kolizja z tego powodu, rozwiązanie jest bezpieczne i wygodne, uczestnicy ruchu widzą się wzajemnie – komentuje Krzysztof Jałoszyński, sopocki oficer rowerowy. – W sopockich tunelach pod torami SKM można jeździć rowerem, pod warunkiem jazdy środkiem, 10 km/h i ustępowania miejsca pieszym. To wygoda i likwidacja barier – dodaje Krzysztof Jałoszyński.
To nie koniec podjętych działań. Trwa przetarg na przebudowę ul. Parkowej, gdzie w planach mamy stworzenie największego woonerfu w kraju.
źródło: Sopot.pl