Niezorganizowanie przetargu i powierzenie zadań w zakresie wywozu śmieci Zakładowi Oczyszczania Miasta w Sopocie pozwoliło na bardzo precyzyjne określenie kosztów odbioru odpadów.
Niezorganizowanie przetargu i powierzenie zadań w zakresie wywozu śmieci Zakładowi Oczyszczania
Miasta w Sopocie pozwoliło na bardzo precyzyjne określenie kosztów odbioru odpadów. Nie pomyliliśmy
się co do nich, wyniosły tyle ile nasze założenia czyli 2 857 tys. zł – dlatego nie istnieje
możliwość ani potrzeba ich korekty. Wpłaty z tytułu opłat za śmieci wyniosły 2 473 tys. zł, różnica
ok. 380 tysięcy zł to zaległości, które ściągamy w postępowaniu windykacyjnym.
Warto również podkreślić, że sopocianie najlepiej segregują śmieci – blisko 35%
wysegregowanych odpadów u źródła, wyjeżdża z Sopotu do zakładu zagospodarowania odpadów EkoDolina.
„Od początku byliśmy przekonani o trafności przyjętej strategii. Pracowaliśmy długo i
rzetelnie by nie obciążać mieszkańców Sopotu ponad to co było konieczne. Dodatkowo cieszy nas, że
Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z 13 lutego br. uchylił zaskarżoną przez nas decyzję
Inspektora Wojewódzkiego, o nałożeniu na Sopot kary” – zaznacza Bartosz Piotrusiewicz wiceprezydent
Sopotu.