Główny Inspektor Środowiska uchylił decyzję o ukaraniu Sopotu za śmieci

Niezorganizowanie przetargu i powierzenie zadań w zakresie wywozu śmieci Zakładowi Oczyszczania Miasta w Sopocie pozwoliło na bardzo precyzyjne określenie kosztów odbioru odpadów.

Niezorganizowanie przetargu i powierzenie zadań w zakresie wywozu śmieci Zakładowi Oczyszczania Miasta w Sopocie pozwoliło na bardzo precyzyjne określenie kosztów odbioru odpadów. Nie pomyliliśmy się co do nich, wyniosły tyle ile nasze założenia czyli 2 857 tys. zł – dlatego nie istnieje możliwość ani potrzeba ich korekty. Wpłaty z tytułu opłat za śmieci wyniosły 2 473 tys. zł, różnica ok. 380 tysięcy zł to zaległości, które ściągamy w postępowaniu windykacyjnym.
Warto również podkreślić, że sopocianie najlepiej segregują śmieci – blisko 35% wysegregowanych odpadów u źródła, wyjeżdża z Sopotu do zakładu zagospodarowania odpadów EkoDolina.

„Od początku byliśmy przekonani o trafności przyjętej strategii. Pracowaliśmy długo i rzetelnie by nie obciążać mieszkańców Sopotu ponad to co było konieczne. Dodatkowo cieszy nas, że Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z 13 lutego br. uchylił zaskarżoną przez nas decyzję Inspektora Wojewódzkiego, o nałożeniu na Sopot kary” – zaznacza Bartosz Piotrusiewicz wiceprezydent Sopotu.

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...