Konkurs na stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie
Prezydent Miasta Sopotu ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. Zainteresowane osoby swoje oferty mogą składać do końca stycznia 2022 r.
Wymagania kwalifikacyjne oraz formalne kryteria wyboru kandydata na to stanowisko podane są poniżej.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. NIE OTWIERAĆ” na adres Urząd Miasta Sopotu, Wydział Kultury i Sportu, ul. Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot do 31 stycznia 2022 roku.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1248/2021 Prezydenta Miasta Sopotu z dnia 23 grudnia 2021 r.
Prezydent Miasta Sopotu ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie.
§ 1
Informacje ogólne
Nazwa i adres instytucji: Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, pl. Zdrojowy 2, 81-720 Sopot, zwanej dalej również galerią.
Stanowisko, wymiar czasu, forma zatrudnienia oraz warunki finansowe: dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, pełen etat, powołanie na czas określony od 3 do7 lat.
Zakres głównych zadań dyrektora:
organizacja działalności galerii w sposób zapewniający realizację celów statutowych;
kierowanie działalnością galerii, w szczególności w zakresie ustalania kierunków rozwoju, działalności merytorycznej oraz właściwego doboru kadry i osób współpracujących;
zarządzanie finansami galerii oraz nadzór nad zbiorami oraz majątkiem instytucji;
pozyskiwanie środków finansowych innych niż dotacje Organizatora;
reprezentowanie instytucji na zewnątrz;
współdziałanie z innymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi w rozwijaniu i zaspakajaniu potrzeb kulturalno-oświatowych społeczeństwa;
§ 2
Kryteria wyboru kandydatów oraz wymagane dokumenty
Kryteria niezbędne:
wykształcenie wyższe magisterskie;
co najmniej 10-letni udokumentowany staż pracy, w tym przynajmniej 5 lat na stanowisku kierowniczym lub 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej;
co najmniej 10-letnie doświadczenie w działalności związanej ze sztuką;
obywatelstwo polskie lub innego niż Polska państwa UE lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie; w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz.627);
znajomość przynajmniej jednego z języków obcych: angielskiego, niemieckiego, francuskiego lub rosyjskiego w stopniu pozwalającym na nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów służbowych w sferze działalności instytucji;
spełnienie warunków zdrowotnych niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
kompetencje zarządcze, w tym umiejętność kierowania zespołem, komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia i pracy pod presją czasu;
osiągnięcia w działalności wystawienniczej oraz promocyjnej i edukacyjnej w zakresie sztuk wizualnych;
znajomość przepisów prawa dotycząca funkcjonowania instytucji kultury, a także zasad gospodarowania finansami publicznymi obowiązujących w tych instytucjach;
znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie;
doświadczenie w opracowywaniu i realizacji projektów kulturalnych i inwestycyjnych;
doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych.
Wymagane dokumenty:
podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie;
własnoręcznie podpisany i wypełniony kwestionariusz osobowy z ponumerowanymi stronami, stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia;
autorskie opracowanie koncepcji programowej Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie na min. 3 lata (maksymalnie na 7 lat) uwzględniające możliwości budżetowe instytucji. Koncepcja musi zawierać co najmniej:
- zarys strategii rozwoju instytucji z uwzględnieniem projektów ważnych dla miasta, między innymi: Festiwalu Fotografii „W ramach Sopotu”, Międzynarodowych Spotkań Performerów, miejskiej galerii zewnętrznej, rozbudowy kolekcji „Szkoły sopockiej”; - szczegółowy opis programu działalności Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie; - plan organizacyjno-finansowy dla instytucji (w tym projekt struktury organizacyjnej, polityki finansowej, modelu zarządzania, itp.); - plan pozyskiwania środków pozabudżetowych w celu wzmocnienia działalności instytucji; - plan współpracy galerii z innymi instytucjami/podmiotami, w tym również plan współpracy międzynarodowej; - plan efektywnego wykorzystania zasobów instytucji oraz gospodarowania zbiorami Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie;
dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie np.: dyplomów, świadectw, certyfikatów itp.);
dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy i doświadczenie (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie np.: świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających czas, miejsce i charakter wykonywanej pracy);
własnoręcznie podpisane oświadczenia stanowiące załącznik nr 2 do ogłoszenia;
w przypadku cudzoziemca kopia (poświadczona własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem) dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz.627);
dokumenty potwierdzające umiejętności i kompetencje kandydata (opinie, rekomendacje, informacje o dorobku zawodowym itp.);
skan dokumentów określonych w pkt. 1, 2, i 3 na nośniku elektronicznym (pendrive lub płyta CD)
spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez osobę przystępującą do konkursu.
§ 3
Termin i miejsce składania dokumentów
Wniosek wraz załącznikami należy przesyłać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. NIE OTWIERAĆ” na adres: Urząd Miasta Sopotu, Wydział Kultury i Sportu, ul. Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot lub złożyć w Kancelarii Ogólnej – pok. nr 16 (adres jak wyżej).
Termin dostarczenia kompletu dokumentów mija 31 stycznia 2022 roku o godz. 17.30. Decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Sopotu. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Nadesłane oferty nie podlegają zwrotowi.
§ 4
Postępowanie konkursowe
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, a planowany termin jego zakończenia ustala się na dzień 31.03.2022 roku.
Warunkiem dopuszczenia oferty do procedury konkursowej jest spełnienie wymagań określonych w par. 2.
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezydent Miasta Sopotu powoła odrębnym zarządzeniem Komisję Konkursową określając jej skład i tryb pracy.
Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach:
Etap I – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów;
Etap II – rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne. O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidulanie. Z uwagi na panujący stan pandemii COVID-19 dopuszcza się, by rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami odbyły się w formie zdalnej przy użyciu wybranej aplikacji komunikacyjnej.
W trakcie trwania konkursu, po otwarciu ofert przez komisję konkursową, imiona i nazwiska kandydatów spełniających wymogi formalne zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Sopocie.
Konkurs prowadzony jest w języku polskim.
Prezydent Miasta Sopotu podejmie decyzję o powołaniu dyrektora Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie najpóźniej do dnia 25.03.2022 roku. Od decyzji nie przysługuje odwołanie.
Dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie zostanie powołany przez Prezydenta Miasta Sopotu na okres od 3 do 7 lat. Przewidywany termin objęcia stanowiska 1 kwietnia 2022 roku.
§ 5
Informacje dodatkowe
Informacji o konkursie oraz warunkach organizacyjno-finansowych Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie udziela Wydział Kultury i Sportu, Weronika Krzyżanowska-Balita, 58 521 36 77, weronika.krzyzanowska@um.sopot.pl. Kandydat ma możliwość zapoznania się z funkcjonowaniem Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie po uprzednim zgłoszeniu takiej chęci w sekretariacie Galerii (tel. 58 551 06 21; sekretariat@pgs.pl).
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu
z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu. Czytaj dalej...
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
e-mail: iod@sopot.pl - Wojciech Leszczyński
2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
Realizacji zakresu działania i zadań ustawowych, o których mowa w Art. 7.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2017.1875 t.j.) oraz Art. 4 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.
o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2017.1868 t.j.).
3) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym
do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz do przenoszenia danych.
6) Posiada Pani/Pan prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego.
7) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
8) Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.