Hiszpański operator Mevo 2.0, spółka City Bike Global, zawiesił działanie aplikacji do obsługi systemu roweru metropolitalnego. Próby szybkiego wyeliminowania problemu z aplikacją nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Operator poprosił Obszar Metropolitalny o zawieszenie testów. Zarząd OMGGS przystał na tę prośbę. Od dziś, 22 kwietnia, test wewnętrzny Mevo 2.0 został wstrzymany minimum na kilka dni do czasu, gdy Hiszpanie uporają się z problemem.
Wewnętrzny rozruch Systemu Mevo rozpoczął się 11 kwietnia. W tym czasie współpracownicy OMGGS, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie, dziennikarze oraz specjaliści sprawdzali nie tylko rowery – 25 tradycyjnych i 75 z napędem wspomaganym elektrycznie, ale również funkcjonowanie systemu informatycznego i całej infrastruktury.
Po tygodniu testów użytkownicy zwracali uwagę na problemy z aplikacją. Kod QR był skanowany zbyt długo, rower nie zawsze można było wypożyczyć od razu po naciśnięciu odpowiedniego przycisku, aplikacja pokazywała inny poziom naładowania baterii, niż w rzeczywistości, pojawiała się również uwagi na temat dokładności GPS - to część uwag, które zgłaszali pierwsi użytkownicy. Dziś w nocy hiszpański operator City Bike Global zawiesił działanie aplikacji.
Zaplanowane testy służą wykryciu błędów. Każdy błąd wykryty na obecnym etapie minimalizuje ryzyko wadliwej pracy systemu po jego uruchomieniu. Operator, City Bike Global, rozpoczął intensywne prace nad usunięciem usterek. Po naprawie aplikacji - testy wewnętrzne zostaną wznowione.