Sopockie Perły rozdane. Branża stawia na różnorodność i oryginalność ofert

Kilka osób w eleganckich strojach stoi na scenie podczas wręczania nagród. Trzymają dyplomy i czeki
Fot. materiały SOT

Znamy zwycięzców w konkursie Sopockie Perły 2021. W hotelu Sheraton w Sopocie odbyła się Gala Finałowa wręczenia nagród w trzeciej edycji konkursu. Spośród 52 zgłoszeń w pięciu kategoriach: Pro Eko, Kulinaria, Pobyt, Debiut i Wydarzenie kapituła Konkursowa wyłoniła pięciu laureatów – po jednym z każdej kategorii.

Do trzeciej edycji konkursu wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń. Aż 52 firmy i instytucje stanęły do walki o tytuł Sopockiej Perły. Wśród kandydatów znalazły się restauracje, kawiarnie, hotele, apartamenty, fundacje, wypożyczalnie rowerów, wytwórnie biżuterii, a nawet przedstawiciel sektora ubezpieczeniowego.

– Zgłoszenia w tegorocznym konkursie okazały się  bardzo ciekawe, dlatego wybór laureatów był niełatwy – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. – Nasz konkurs pokazuje, że w Sopocie wiele się dzieje i mimo pandemii branża turystyczna prężnie się rozwija. Ta nagroda jest także po to, aby zintegrować sopocką branżę. Pokazuje również, że naszą siłą jest różnorodność oferty, co doskonale pokazuje konkurs. 

Kapituła konkursowa przy wyborze laureatów brała pod uwagę spójność zgłoszonych projektów z wizerunkiem Sopotu oraz jakość i oryginalność działań. 

– Gratuluję wszystkim zwycięzcom trzeciej edycji Sopockich Pereł. Cieszy mnie, że z roku na rok zgłoszeń przybywa – mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. – Tym razem wybór był naprawdę trudny. Przedsiębiorcy, pomimo pandemii i obostrzeń działalności, zgłosili bardzo ciekawe inicjatywy. To właśnie dzięki przedstawicielom branży turystycznej i ich ofercie atrakcyjność Sopotu wzrasta. Dążymy do umocnienia pozycji Sopotu jako uzdrowiska i miejsca prestiżowych wydarzeń kulturalnych czy sportowych. Sukces możemy osiągnąć dzięki podejmowaniu wspólnych działań, które korzystanie wpływają na wizerunek miasta – dodaje prezydent Jacek Karnowski.

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach

Najpopularniejszą kategorią konkursową okazał się Pobyt, który przyciągnął aż 14 zgłaszających. Pod uwagę brana była wyjątkowość oferty pobytowej – jej różnorodność, unikatowe cechy, zakres. Zwycięzcą w tej kategorii zostało Sopotorium Medical Resort. Drugie miejsce otrzymał Sofitel Grand Sopot, a trzecie Sanhaus Apartments

W kategorii Kulinaria, do której wpłynęło 12 zgłoszeń z sopockich restauracji i kawiarni, pierwsze miejsce przypadło restauracji Fisherman. Drugie miejsce zajęła Stacja Sopot, a trzecie restauracja Brat Łata. W tej kategorii zostały docenione oferty, które w wyjątkowy sposób podkreślają swoją regionalność, podążają za trendami, a przy tym wykorzystują produkty lokalne i sezonowe. 

W kategorii Wydarzenie, w której o głosy i uznanie jury walczyło 10 projektów z zakresu kultury i sportu, na pierwsze miejsce na podium wskoczyły Międzynarodowe zawody w skokach przez przeszkody CSIO5* Sopot Horse Show organizowane przez Hipodrom Sopot. Na drugim miejscu uplasowały się wydarzenia realizowane przez sopocki MOSiRSopot Beach Rugby i Festiwal Latawców. Trzecie miejsce zajął cykl wydarzeń kulturalnych organizowanych przez Fundację Teatru BOTO. Celem tej kategorii było wyłonienie inicjatyw  promujących Sopot jako miasto różnorodne, nowoczesne oraz zaangażowane.

Debiut oraz Pro eko przyniosły najbardziej zróżnicowane zgłoszenia. Te dwie kategorie stanowiły największe wyzwanie dla kapituły. Do rywalizacji w Debiucie przystąpiło dziewięciu zgłaszających, m.in. kawiarnie, hotele, park rozrywki, instytucje kultury, a nawet manufaktura. Finalnie pierwsze miejsce przyznano nowemu sopockiemu parkowi rozrywki Kolejowy odjazd. Drugie miejsce otrzymał Goyki 3 Art Inkubator, a trzecie kawiarnia Cosma Sopot

W ramach kategorii Pro eko, na którą wpłynęło 7 zgłoszeń, konkurowały ze sobą firmy z obszarów mobilności, wyposażenia wnętrz, pobytu, gastronomii, a nawet ubezpieczeń. Zwycięzcą okazała się firma Amber Dream Sopot, jako jedyna w Polsce produkująca poduszki wypełnione bursztynem. Drugie miejsce na podium przypadło Sheraton Sopot Hotelowi za cykl działań proekologicznych. Trzecie miejsce zajęła manufaktura biżuterii Sopot Seegalss, która tworzy ozdoby ze szkła morskiego. 

Najciekawsze projekty w każdej kategorii otrzymały nagrody w wysokości po 5 tys. zł, ufundowane przez Miasto Sopot, współorganizatora konkursu. Mogą przeznaczyć je na realizację wybranego działania promocyjnego w uzgodnieniu z organizatorem konkursu.

O konkursie Sopockie Perły

Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od 2019 r. Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy. 

Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 tys. zł w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt. Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.

W skład kapituły konkursowej wchodzą: prezydent Sopotu, przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.

Więcej informacji: strona Konkursu Sopockie Perły

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Sopotu z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Sopotu.
Czytaj dalej...